واقع‌گرایی در فیلم «سامی» به سبک «تفنگ چخوف»

واقع‌گرایی در فیلم «سامی» به سبک «تفنگ چخوف»

حبیب باوی ساجد در فیلم خود به صدای خارج از تصویر برای پیشبرد روایت خود تکیه می‌کند و با استفاده از این تکنیک، افکار سامی را در یک تجربه روانشناختی مورد بررسی و آشکارسازی قرار می‌دهد. سامی تمام زندگی‌اش را وقف دخترش سعاد کرده است، به گونه‌ای که پشت خود و پشت اسبش را به عنوان تکیه‌گاهی برای دخترش قرار می‌دهد تا در مسیرهای گل‌آلود به مدرسه بنشیند و احساس ضعف و ناتوانی نکند. او و اسبش به دو پای سعاد تبدیل می‌شوند که با آنها راه می‌رود و این تصویر، تصویری بسیار انسانی و شاعرانه در ذهن بیننده خلق می‌کند.

پربازدیدترین خبرها
آخرین مطالب این دسته (فرهنگی)